Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:09:43+01:00
Boksyt: Australia, Brazylia, Chiny, Gwinea, Gujana, Indie.

Węgiel Kamienny:
- Województwo małopolskie: Libiąż – KWK "Janina", Brzeszcze - KWK "Brzeszcze",
- Województwo śląskie: Górnośląski Okręg Przemysłowy, Rybnicki Okręg Węglowy i Zagłębie Dąbrowskie.
* Zagłębie Dolnośląskie (zaprzestano wydobycia)
* Zagłębie lubelskie (Bogdanka koło Łęcznej)

Ropa:
Arabia Saudyjska
Rosja
USA
Iran
Chiny
Meksyk
Norwegia
Wenezuela
Wielka Brytania
Irak

Rudy Uranu:
Kongo (Wyżyna Katanga)
Północnej Kanadzie,
USA (Utah, Kolorado)
Jachymowie w Czechach
Turkiestanie,
Tiuji Mujun,
Tybecie.

Złoto:
* na świecie:
o Republika Południowej Afryki Republika Południowej Afryki – okolice Johannesburga (zasoby oceniane na około 70 tys. ton)
o Rosja Rosja – Ałdan, Kołyma, Ural
o Australia Australia – Kalgoorlie
o Chiny Chiny
o Stany Zjednoczone Stany Zjednoczone
o Kanada Kanada
o Indonezja Indonezja - Grasberg, Ertsberg

* w Polsce:
o Dolny Śląsk (dorzecza rzek: Izery, Kwisy, Bobru) – przyjmuje się, że na tym terenie wydobyto w latach 1175-1240 około 50 ton złota
o okolice Złotego Stoku- szacuje się, iż na tym terenie wydobyto ok. 16 ton złota
o okolice Złotoryi
o okolice Bolesławca

Diament:
Indie
Rosja (w Jakucji (Trubka Udacznaja), Ural, Płw. Kola),
Australia – nad rzekami Gwadir i Darling
Republika Południowej Afryki – dorzecze Oranje
Demokratyczna Republika Konga
Brazylia – Minas Gerais, Mato Grosso, Parana
Botswana – Orapa,
Namibia,
Senegal,
Kanada,
USA
# Angola
2 3 2
2010-01-16T14:12:11+01:00
Boksyt- australia brazylia grecja francja chiny
węgla kamiennego ameryka poludniowa stany zjednoczone indie
ropy
nafty
złota kanada chiny stany zjednoczone rosja australia
diamentów indie kanada namibia botswana- orapa brazylia

reszty niewiem ;d
2 3 2
2010-01-16T14:27:24+01:00
Boksytu-Brazylia,Australia,azja
węgla kamiennego-(RPA),Stany Zjednoczone,Rosja(Europa)
ropy naftowa-Nigeria (RPA),Stany Zjednoczone,Meksyk,Azja
rudy uranu-Australia
złota - (RPA),Stany Zjednoczone,azja,rosja
diamentów-Pretoria (RPA),Australia,rosja
2 3 2