1.Chrześcijaństwo wywodzi się z judaizmu.Wymień podobieństwa pomiędzy tymi religiami.
a)
b)
c)

2.Wyjaśnij, dlaczego nauki Jezusa nie podobały się kapłanom żydowskim.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:06:21+01:00
A)wiara jednego w Boga
b)Wiara w stary testament(w tym, że my wierzymy stary i nowy testament, a Oni tylko w stary)
c)Dekalog


Tradycyjne żydowskie wytłumaczenie brzmi: judaizm jest pradawną religią, przekazaną Mojżeszowi na górze Synaj i od tego czasu zachowywaną w nie zmienionej formie przez naród żydowski. W pewnym momencie, gdzieś w pierwszym stuleciu, Jezus, naśladowany przez św. Pawła, ustanowił nową religię, która zapożyczyła istotne elementy z judaizmu, porzucając jego przykazania oraz dodając dziwne i fałszywe idee, jak ta, że Jezus był Mesjaszem, a nawet wcieleniem Boga.
12 4 12
2010-01-16T14:06:49+01:00
1.
-wiara w jednego Boga
- Wiara, ze człowiek ma ciało i dusze
-wiara w zycie wieczne.

2.
Nie podobały im sie ponieważ oni nie wierzyli w nadejscie chrystusa, a równiez coraz wiecej ludzi uznawało i głosiło ich nauki.

Mam nadzieje ze pomogłam pozdrawiam,
27 4 27
2010-01-16T15:38:25+01:00
1.
a) Wiara w jednego Boga
b) Obydwie religie maję biblie ale żydzi nazywają Torą , a Chrześcijanie nazywają ją po prostu biblią
c) Dekalog

2.
Nauki Jezusa uczyły, że każdy powinien nieść dobro i pomoc, ale nie chwaląc się tym i nie pyszniąc, jak oni to robili. Bali się, ponieważ sądzili również, że przez Jezusa stracą swój autorytet, bo coraz więcej ludzi przychodziło słuchać nauk Pana.
7 3 7