Oblicz jaka siłą tarcia i oporu powietrza działa na samochód, jeżeli silnik o mocy 75 kW nadaje mu szybko 108km/h

W książce pisze że
F=2500N(może być to błędne nie wiem do końca)
Proszę nie pisać zdań tego typu
"nie wiem ale chyba trzeba użyć wzoru na prace"

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:51:22+01:00
Dane:
P = 75 kW = 75000 W
V = 108 km/h = 108 000 m / 3600 s = 30 m/s
Rozw.:
Moc wyraża się wzorem
P = W/t
ale praca
W = F×s
wstawiamy do do wzoru pierwszego i mamy
P = F × s /t
Zwróć uwagę na to że s/t = V
czyli
P = F × V
z tego
F = P/V = 75000 W / 30 m/s = 2500 N
2 5 2
2010-01-16T15:42:07+01:00
Oblicz jaka siłą tarcia i oporu powietrza działa na samochód, jeżeli silnik o mocy 75 kW nadaje mu szybko 108km/h.

108km/h=30m/s

P=W/t
P=F*S /t
P=F*V

F=P/V

F=75kW:30m/s=75000W:30m/s=2500N
1 4 1
2010-01-16T16:35:39+01:00
P = W : t
W = F * s
P = F * s : t
P = F * V
F = P : V
F = 75000 W : 30 m/s = 2500 N
4 5 4