Do tego zadania jest tabelka oto ona :
mazowieckie podlaskie pomorskie slaskie
Chleb (0,5kg) 1,46 1,30 1,27 1,66
miesa wolowe(1kg) 16,55 17,26 16,75 17,09
kilbasa torunska(1kg) 11,65 12,78 11,72 11,20
ziemniaki(1kg) 1,34 1,24 1,42 1,37
jablka(1kg) 2,03 1,58 2,41 2,27
maslo(kostka) 2,11 2,25 2,41 2,27
mleko(1litr) 2,51 2,42 2,29 2,26
szynka(1kg) 20,00 19,80 21,43 19,73
to tyle a teraz jak brzmi zadanie: pan zielinski mieszka w wojewodztwie podlaskim, a pan radecki w pomorskim. Kazdy z nich kupił 150 kg ziemniakow.Ktory z nich zaplacil wiecej?o ile wiecej?

dziekuje z gory za odpowiedzi :):):)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:26:24+01:00
150*1,58=237 - pan ziliński
150*1,42=213 - pan radexki

237-213=24 - pan zielinski zaplacil wiecej o 24 zł
1 4 1
2010-01-16T14:28:14+01:00
Pan Zieliński:
1kg ziemniaków na podlasiu - 1,24 zł
150kg * 1,24 zł = 186 zł

Pan Radecki:
1kg ziemniaków na pomorzu - 1,42 zł
150kg * 1,42 zł = 213 zł

213 zł - 186 zł = 27zł
Odp. Pan Radecki zapłacił więcej o 27 zł.
1 5 1
2010-01-16T14:29:00+01:00
Pan Zieliński
1,24zł/kg*150kg=186zł

pan Radecki
1,42zł/kg*150kg= 213zł

213zł-186zł= 27zł

odp. Pan Radecki zapłacił 27 zł więcej niż pan Zieliński.



liczę na naj. ;)
1 5 1