Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:46:45+01:00
Woda przenika doo korzeni na zasadzie osmozy, czyli swobodnie przepływa z roztworu mniej stężonego(znajdującego się w glebie) do roztworu bardziej stężonego znajdującego się w komórkach. Na pobieranie wody z gleby roślina nie traci energii. Sole mineralne i inne niezbędne do życia roslin związki chemiczne są wybiórczo wychwytywane z roztworu glebowego przez komorki do korzeni. To włośniki są odpowiedzialne za pobieranie tych roztworów z gleby.
1 1 1
2010-01-16T16:40:36+01:00
Woda przenika do korzeni w procesie osmozy. Włośniki są za to odpowiedzialne.