Odpowiedzi

2010-01-16T14:43:03+01:00
256:32=8atomów


2.
160-3*16=160-48=112

112:2=56u

tylko nie wiem co wazy 56 sprawdz w ksiazce ;]
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:44:23+01:00
1.
masa cząsteczkowa siarki=32u
256/32=8
odp. 8 atomów.

2. masa cz. związku=160u
masa cz. tlenu=16 u
są trzy tleny, więc: 16*3=48u
160u-48u=112u
112u/2=56u
sprawdzam w tablicach chemicznych, który pierwiatstek ma 56 u masy.
jest to żelazo
odp. Fe2O3.
:)
11 4 11