Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:51:42+01:00
²Wydaję mi się, że będzie to tak:
-używasz wzoru na energię potencjalną Ep= m*g*h
-wysokość h=5m
-masa m=12 kg
-za g, czyli grwitację ziemską przyjmujesz ≈ 10m/s²
wypisujesz sobie :

Dane: Szukane: Wzór:

h= 5 Ep= ? Ep=m*g*h
m=12
g=10m/s²

i podstawiasz do wzoru:

Ep= 12*5*10=600

wynik podajesz w N (niutonach)

Odp: Praca wykonana przy wciaganiu to 600 N.
1 2 1
2010-01-16T14:54:52+01:00
M=12kg
h=5m
w= F*h
g=10m/s kwadrat
f=m*g =12kg* 10m/s =120N
w= 120n*5m=600j

wszystko podstawiasz do wzoru i ci wychodzi