Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:46:43+01:00
X- podstawa
2x -druga odstawa
8cm -h
54cm²-pole

½*(a+b)*h=54
½(x+2x)*8=54
4*3x=54
12x=54/:12
4,5 cm

2*4,5cm=9cm

Odfp: podstawy wynosza 4,5 cm oraz 9cm
2010-01-16T14:47:39+01:00
X- jedna podstawa
2x - druga podstawa

P=(a+b)*h/2
(x+2x)*8/2=54
3x*4=54
12x=54
x=4,5 (cm - jedna podstawa)
2x=9 (cm - druga podstawa)

Podstawy mają długości 4,5 i 9cm.
2010-01-16T14:54:30+01:00
A - jedna podstawa
2a - druga podstawa
8cm - wysokość
54cm² - pole

P= [(a+b) × h] : 2
[(a + 2a) × 8] : 2 = 54 cm²
(a + 2a) × 8 = 54 × 2
a + 2a = 108 : 8
3a = 13.5 / :3
a = 4.5

4.5 × 2 = 9cm

Odp. Podstawy mają 9cm i 4.5 cm