Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T15:02:15+01:00
Stawonogi - Owady, Skorupiaki, Pajęczaki
-przedstawiciele: pająki, skorpion, roztocza
Budowa zewnętrzna:
- posiadają odnóża połączone stawami
- ciało twarde pokryte chitynowym pancerzem
Budowa wewnętrzna:
- układ krwionośny otwarty
- serce wielokomorowe, po stronie grzbietowej odwłoka
- dobrze rozwinięty układ nerwowy
- mają czułki, odbierają niemi bodźce
- mają oczy u większości złożone
- układ pokarmowy dobrze rozwinięty z aparatami gębowymi
- są rozdzielnopłciowe z widocznym dymorfizmem płciowym
-ciało podzielone na głowotułów i odwłok
-niektóre wstrzykują enzymy które rozpuszczają organy, potem wsysają (trawienie pozaorganizmalne)
- wstrzykują jad
- oddychają płucotchawkami
Aparat gębowy : szczękoczułki, nogogłaszczki

skorupisaki - -przedstawiciele: rak, pąkle, krewetki

Rak – posiada 18 odnóży : gębowe czułkowe, kroczne, odwłokowe i wachlarz
- żołądek dzieli się na 2 części żującą i filtrującą
- narządem oddychania są skrzela
- rozwój złożony
- układ krwionośny otwarty
- wzrost następuje poprzez zrzucanie pancerza (linienie

mięczaki - -przedstawiciele: ślimaki, małże, głowonogi
- miękkie ciało
- organizmy wodne lub lądowe
Budowa zewnętrzna ślimak:
-worek trzebiowy
- noga, ramiona, głowa, czułki
Budowa wewnętrzna ślimak:
- na języku obecna tartka
- otwór odbytowy nad głową
-serce z jedną komorą i przedsionkiem
Narządy wymiany gazowej:
- skrzela, płuca, ukrwiony brzeg jamy płaszczowej
- u małż przez komorę serca przechodzi jelito
- większość jest obojnakami, zapłodnienie krzyżowe
- przechodzą rozwój prosty (nie ma larwy)

- najwyżej wśród bezkręgowców stoją głowonogi
* posiadają zawiązek szkieletu wewnętrznego w postaci puszki mózgowej
* posiadają 2 obiegi krwi
* układ krwionośny prawie zamknięty
* oko przypomina budowę oka ryby (konwergencja zbieżna)





myślę, że pomogłam ! pozdr. ;)
1 5 1
2010-01-16T15:34:46+01:00
Parzydełkowce czyli meduzy i polipy żyją w wodach słonych.Mają symetryczną budowe ciała,są zbudowane z dwoch warstw(ektodermy i endodermy).między którymi jest substancja zwana mezoglea.Posiadają jamę chłonąco-trawiącą,czujki i otwór gębowy.Różnicą w budowie meduzy i polipa jest stopa
Mięczaki żyją na lądzie.Mają narządy wewnętrzne zwane trzewia,(przykład mięczaka np.ślimak winniczek)
Skorupiaki mają głowotułów i odwłok oraz żyją w środowisku wodnym.Przedstawiciele:Pąkle,Krab wełnistoręki,Langusty,Rozwielitka.
2010-01-16T19:07:55+01:00
*Parzydełkowce: żyją pod wodą, np.Meduzy składają sie w 90% z wody, mają na końcach ramion parzydełka
*mięczaki: np:ślimaki mają skorupę i wydzielają śluz, nie mają kończyn
*skorupiaki:posiadają gruby pancerz, który chroni je przed drapieżnikami.
2 4 2