Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T15:01:32+01:00
Rośliny nagonasienne :
* Buk
* Leszczyna
* Sosna
Okrytonasienne :
* Morwa
* Wiśnia
* Dynia

N-nagonasienne
O-opkrytonasienne

Formy życiowe
N:zdrewniałe: drzewa i krzewy
O:zdrewniałe i zielne

System korzeniowy
N:palowy
O:palowy lub wiązkowy

Postać liści:
N:szpilki
O: różne kształty blaszek liściowych

Łodyga
N:zdrrewniała
O:zdrewniała lub zielna z metamorfozami

Metamorfozy organów
N: rzadko
O: częste

Płciowość kwiatu
N:jednopłciowe szyszki
O:najczęsciej obupłciowe

Położenie zalążków
N:bezpośrednio na owocolistku
O:ukryte w zalązni słupka

Ziarno pyłku
N: z komorami powietrznymi
O:bez komór powietrznych

Zapylenie:
N: wiatropylne, przeniesienie pyłku bezposrednio na zalążek
O:różne sposoby zapylenia, przeniesienie pyłku na znamię słupka

Zapłodnienie
N:pojedyńcze
O:podwójne

Nasiona
N: położone bezpośrednio na owocolistkach; bielmowe; zarodek ma wiele liścieni; bielmo jest pierwotne (n);są witrosiewne
O:nasiona schowane w owocu; bielmowe, bezbielmowe i obielmowe; mają jeden lub dwa liścienie; bielmo jest wtórne (3n); rózne sposoby rozsiewania

Owoce
N:brak
O: powstają rózne typy

3 4 3
2010-01-16T19:58:03+01:00