Odpowiedzi

2010-01-16T14:54:05+01:00
2010-01-16T14:54:51+01:00
E,f - dlugosc przekątnych

P = ( e ∧ f ): 2
P = 72
e = 16

72 = (16 ∧ f ) : 2 / obustronnie pomnozyc przez dwa
144=16f / obustronnie podzielic przez dwa
9=f

Odp: Druga przekatna ma 9 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:55:46+01:00
C-pierwsza przekątna
d-druga przekątna
1/2*c*d-wzór na pole rombu

P=1/2*c*d
72=1/2*16*d
72=8*d |:8 [dzielenie obustronne]
d=9[cm]

odp.Druga przekątna ma 9cm.
1 5 1