Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T15:34:21+01:00
Królowa Wielkiej Brytanii Elżbieta II

Wielka Brytania jest monarchią parlamentarną z rządem odpowiedzialnym przed parlamentem. Stolicą państwa jest Londyn. Obecnym monarchą brytyjskim jest królowa Elżbieta II, która zasiadła na tronie w 1952 i została koronowana w 1953. Dzisiaj jej funkcje są głównie ceremonialne, a rzeczywiste rządy spoczywają w rękach premiera.

Wielka Brytania jest bardzo scentralizowanym państwem, w którym Parlament Westminsterski zajmuje się większością spraw politycznych. W ostatnich latach jednak każdy z krajów, wchodzących w skład Wielkiej Brytanii poza Anglią, otrzymał własne organy rządowe, zajmujące się sprawami lokalnymi.
3 4 3
  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T15:38:42+01:00
Wielka Brytania-unitarne państwo wyspiarskie położone w Europie Zachodniej.Stolica Londyn-miasto słynące z ''Oka Londynu'' i Big Bena.Ludzie mieszkający tam używają języka angielskiego oraz innych celtyckich tj.: walijski, irlandzki, gaelicki (szkocki).Kobiety najwięcej żyją tam około 80 lat, a mężczyźni około 74 lat.Powierzchnia wynosi 244,1 tys. km².W kraju tym występuje inna jednostka monetarna niż u nas: 1 funt szterling = 100 pensów.Największe miasta:Birmingham, Leeds , Glasgow, Sheffield , Liverpool , Manchester, Newcastle upon Tyne.Królowa Wielkiej Brytanii jest Elżbieta II.

Jest 8 zdań.:D
Pozdroo<3
3 3 3
2010-01-16T15:47:47+01:00
Wielka Brytanie-unitarne państwo wyspiarskie położone w Europie Zachodniej.W skład Wielkiej Brytanii wchodzą Anglia,Walia i Szkocja.Terytoriami zależnymi są : Akrotiri, Anguilla, Bermudy, Brytyjskie Terytorium Antarktyczne, Brytyjskie Terytorium Oceanu Indyjskiego, Brytyjskie Wyspy Dziewicze, Dhekelia, Kajmany, Falklandy, Georgia Południowa i Sandwich Południowy, Gibraltar, Montserrat, Pitcairn, Św. Helena, Turks i Caicos.Stolicą jest Londyn.Inne większe państwa to Liverpool lub Manchester.W wielkiej Brytanii obowiązuje ruch lewostronny walutą jest funt brytyjski równy 100 pensów.
3 3 3