Odpowiedzi

2010-01-16T15:20:34+01:00
Str.6

zad 4. Maciek nie postąpił zgodnie z przeprowadzeniem eksperymentu naukowego ponieważ, hipoteza nie została postawiona przez chłopca tylko przez sprzedaweę.

zad5.
a)Czy nasiona rzeżuchy wykiełkują w niskiej temperaturze?
b)Rzeżucha nie wykiełkuje w lodówce
c)Próbą kontrolną był zestaw 2 ponieważ, rzeżucha nie wykiełkuje w niskiej temperaturze.

zad.6
Doświadczenie to Kasia powinna przeprowadzić następująco: cztery osoby popsikały się tym środkiem , a dwie nie. Po chwili działania preparatu na komary 2 osoby (które nie użyły środka) zostały pogryzione.

zad 7

doświadczenie
atlas
klucz do oznaczania gatunków


Str .7

a)k. roślinna ponieważ, ma dużą wodniczkę, znacznie mniejszą siateczkę śródplazmatyczną i posiada chloroplasty.
b) granam to struktura zawierająca zielone barwniki- chloofil
c)mitochondria

zad.2

dąb, pieczarka, salmonella
wilk, dąb, pieczarka
dąb
wilk,dąb,pieczarka
dąb


str9
zad 7

biedronka,osa
pantofelek, chloroplasty
liść klonu .kot. pomidor

zad8
2
3
1
4
5

zad9

a)12*5=60
B)12*120=1440
c)40*400=16000
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T21:02:28+01:00
Ćw 5 / 6
a) Czy temperatura otoczenia ma wpływ na kiełkowanie nasion?
b) Nasiona rzeżuchy nie kiełkują w niskiej temperaturze.
c) zestaw II

7/6
Obserwacja... - film przyrodniczy
Rozpoznawanie... - atlas roślin
określanie... - klucz

1/7
a) jest to komórka roślinna, ponieważ ma chloroplasty i wakuole.
b) x - są to chloroplasty. Pełnią ważną funkcje w procesie fotosyntezy.
c) zaznacz ten żółty element. Jest to mitochondrium.

2/7
ściana kom. - salmonella, dąb, pieczarka
jądro kom. - wilk, dąb, pieczarka
jedna duża wodniczka - pieczarka, dąb
mitochondrium - wilk, dąb, pieczarka
chloroplast - dąb

3/8
plemnik:
cechy - główka, wstawka i wić
rola: zapładnia komórkę jajową

komórka nerwowa:
cechy: wypustki komórkowe
rola: odbieranie i przekazywanie impulsów nerwowych

4/8
Wpisz po kolei:
komórka,
błona komórkowa, cytoplazma,
organellami,
jądro komórkowe,
zwierzęce, grzybowe,
substancja jądrowa,
ścianą komórkową,
celulozy, chityny.

5/8
w zał.

6/9
rybosom - uczestniczy w procesie powstawania białek.
mitochondrium - jest miejscem uwalniania energii niezbędnej do życia komórki
wodniczka - przechowuje niepotrzebne czasowo substancje oraz wodę i sole mineralne.
błona kom. - reguluje transport substancji do wnętrza oraz na zewnątrz komórki.
ściana kom. - -
chloroplast - odgrywa ważną rolę w procesie fotosyntezy
jądro kom. - zawiera materiał genetyczny, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórki.

7/9
lupa - osa, biedronka, liść klonu
mikroskop - pantofelek, chloroplasty
obserwacja bez użycia przyrządów optycznych - kot, pomidor

8/9
Wpisz po kolei:
3
2
1
4
5

9/9
a) 12*5=60x
b) 120/12=10x
c) 400/40=10x

1/10
Wpisz po kolei:
grzybów
roślin
zwierząt

zakreśl grzybów i zwierząt

2/10
cechy świadczące o przynależności do jednego królestwa:
*identyczna budowa komórkowa
*wspólna budowa anatomiczna

o przynależności do różnych typów:
*pokrewieństwo
*ten sam plan budowy anatomicznej

3/10
odp: D

4/11
owady i mogą aktywnie latać : motyl, mucha
stawonogi: nie mam
królestwo zwierząt, dwie pary kończyn: ludzie
owady: muchy
stawonogi, nie owady: pająki
żyją w wodzie: ryby

5/11
a)
1. ryby
2. ptaki
3. gady
4. ssaki
5. płazy

b) prawie połowę wszystkich gatunków kręgowców.

6/11
Podaję się w j. łacińskim, ponieważ jest to podstawowy język biologów.

Resztę zadań czyli od str. 14 do 52 mam zeskanowane.

Jeśli chcesz podaj e-maila.

Mam nadzieję, że pomogłam ;D
3 5 3