Zbyszek postanowił zbudować samodzielnie oświetlenie choinkowe zasilane napięciem 220 woltów. W tym celu kupił w sklepie elektrycznym żaróweczki dostosowane napięcia 11 woltów każda.
Oblicz ile żaróweczek Zbyszek powinien połączyć szeregowo, aby żaróweczki działały w takich warunkach, do jakich są dostosowane.

PS : Sorki za ew. literówki w zadaniu ale łatwo się domyśleć.

3

Odpowiedzi

2010-01-16T15:16:40+01:00
W połączeniu szeregowym odbiorników suma napięć na poszczególnych odbiornikach (w tym przypadku żarówkach) równa jest napięciu na źródle więc

n = 220 V / 11V = 20
czyli powinien połączyć szeregowo 20 takich żarówek
6 4 6
2010-01-16T15:17:28+01:00
Napięcie-220[V]
x-ilość żarówek
x-220[V]
1-11[V]
x=220÷11
x=20 żarówek

Zbyszek powinien połączyć 20 żarówek
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T15:21:16+01:00
Jeśli napięcie wyszło mu 220v a każda miała po 11 v to trzeba :
220V podzielić na 11v i wyjdzie nam 20 v czyli nasz wynik :)
7 3 7