Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T15:17:28+01:00
Tkanki twórcze-drobne komórki o cienkich ścianach i dużych jądrach, tworzą nowe fragmienty tkanek
Tkanki miękkiszowe- duże, żywe komórki o cienkich ścianach i dużych wakuolach, wypełniają przestrzenie między innymi tkankami, w miękkiszu asymilacyjny zachodzi proces fotosyntezy, w miękkiszu spichrzowym są przechowywane substancje odżywcze lub zbędne, trujące.
7 3 7
2010-01-16T15:35:34+01:00
Tworcza
-stozki wzrostu łodygi i korzeni
wystepuja na szczycie rosnacej lodygi i korzenia,
budowa:komorki o cienkich scianach maja duze jadra komorkowe i malo wodniczej
rola:wzrost łodygi i korzeni na dlgosc
-miazga wystepowanie: miedzy drewnem a łykiem w wodzie
budowa:komorki o cechach miekiszu
rola:wzrost łodygi na dlugosc

tkanki miekiszowe
-miekisz zasadniczy
wyst: wypelnia przestrzenie miedzy innymi tkankami
bud:komorki małe kuliste wnetrze wypelnia duza wodniczka miedzy komorkanmi wystepuja przestenie miedzy komorkowe
rola:zachodza w nim procesy zyciowe np oddychanie

-m.asymilacyjny
wyst:w loisciach i obwodowych czesciach łodygi
bud:komorki o cienkich scianach czesto wydluzone duze wodniczki liczne chloroplasty
rola:wytwarzanie skl pokararowych fotosynteza

-m.spichrzowy
wyst:glebsze partie łodygi i korzenia nasionba i owoce
budowa:sciany komorkowe cienkie lub grube zbudowane z hemicelulozy brak chloroplastow moga wystepowac leukoplasty
rola:magazynowanie materiałow zapasowych np skrobi bialek

-m.powierzchniowy:
wyst:u roslin wodnych np moczarki kanadyjskiej
budowa:miedzy komorkami wystepuja duze przestwory miedzykomorkowe
rola;zbiornik powietrza dla czesci zanurzonych w wodzie
3 3 3