Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T15:20:25+01:00
M =1000kg
V =20m/s
t =2s
F =?

v= a x t
a = V/t
F = a x m

F = (V /t) x m
F = (20m/s /2s) x 1000kg
F = 10 000kgm/s² = 10 000N

1kN = 1000N
F = 10kN

Odp. Na ten samochód musiałaby zadziałać siła 10 000N, czyli 10 kN.
3 4 3
2010-01-16T15:21:21+01:00
Dane:
m = 1000 kg
V = 20 m/s
t = 2 s
Rozw.
Opoźnienie
a = V/t = 20[m/s] / 2s
10 [m/s²]
Siła hamująca
F = m×a = 1000 kg × 10 [m/s²] = 10000 N
2 4 2