Oblicz !
1.1/5 + (-0,8)* 1 /14 - 0,2
2. [-0,5 * 3 : ( - 1/2 ) : ( - 0,1 ) ] : ( -60 )
3. -4, 75 + 2 1/9 * ( - 2/ 9 )
4. [ - 2, 5 -(-1/4)]:(-1,5 )
5. -0,8 :9/10 + 5 * 0, 48
6. 144 :[10+(-1/4-3,75):2]:(-3-15)

Plis rozwiązcie ja nie kumam nie było mnie w szkolee

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T15:33:13+01:00
1/5-4/5*1/14-1/5=1/5-4/70-1/5=4/70

2. [-0,5 * 3 : ( - 1/2 ) : ( - 0,1 ) ] : ( -60 )
[-1,5:5] : (-60)=-0,3: -60=0.005

3. -4, 75 + 2 1/9 * ( - 2/ 9 )
-4,75+ 19/9 * (-2/9)= -4.75 + 38/81= -4.75 + 0.47= -4,28

4. [ - 2, 5 -(-1/4)]:(-1,5 )
[-2,5 + 0.25] : (-1.5)= -2.25 : -1.5= 1.5

5. -0,8 :9/10 + 5 * 0, 48
-8/10 : 9/10 + 2,4= 8/9 + 2 2/5= 40/45 + 2 18/45= 2 58/45 = 3 13/45

6. 144 :[10+(-1/4-3,75):2]:(-3-15)
144: [10+ (-4):2] : (-18)= 144 :[10 -2] : (-18)= 144 :8 : (-18)= -1
2010-01-16T15:46:25+01:00
A)
1/5 + ( -0,8 ) x 1/14 - 0,2 = 1/5 + (-4/70) - 1/5 = -4/70
b)
[-0,5 x 3 : ( - 1/2 ) : ( - 0,1 ) ] : ( -60 ) = [-1.5 : ( -0,5 ) : (-0,1 ) : (-60 ) = -30 : ( - 60) = 1/2
c)
-4, 75 + 2 1/9 x ( - 2/ 9 ) = -4,75 + (-38/81) = -4 i 152/324 - 114/324 = -4 i 38/324
d)
[ - 2, 5 -(-1/4)]:(-1,5 ) = [-2.5 + 0.25] : ( - 1,5 ) = -2.25 : (-1,5) = 1/5
e)
- 0,8 :9/10 + 5 x 0, 48 = - 8/9 + 2,4 =-40/45 + 108/45 = 68/45 = 1 i 23/45
f)
144 :[10+(-1/4-3,75):2]:(-3-15) = 144: [10 - 2] :(-3-15) = 144 : 8 : ( - 18) = 18 : (-18) = -1