Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T15:45:09+01:00
1. Korzystaj z przedmiotów i opakowań wielokrotnego użytku
2. Nie kupuj niepotrzebnych rzeczy
3. Kupuj taką ilość żywności jaka wystarczy dla domowników, bez nadwyżek
4. Recykling, np. oddawaj gazety i stare książki na makulaturę
5. Nie kupuj produktów w dużych opakowaniach
6. Zgniataj puste kartony, puszki i butelki plastikowe
7. Ubrania, których nie używasz oddaj dla biednych
8. Kupuj z rozwagą
4 5 4
2010-01-16T15:48:39+01:00
Moimi sposobami na zmniejszenie ilości śmieci w gospodarstwie są, np.:
zastąpienie plastikowych (foliowych) torebek na ekologiczne, które stały się bardzo popularne ;
produkty wielokrotnego użytku ;
segregacja śmieci ;
zbieranie makulatury ;
zbieranie puszek ;
zbieranie baterii , które zostaną wykorzystane po raz kolejny -
tzw. surowce wtórne .
kupno koszy do segregacji (szkło, plastik, papier) .
Można wymienić jeszcze wiele innych sposobów na zmniejszenie ilości śmieci, aczkolwiek zastosowanie się do powyższych reguł z pewnością dałoby widoczne efekty dla środowiska.