Na imieniny Basi przyszło 9 koleżanek i 8 kolegów. Basia przygotowała :
cztery całe jedną drugą kg mandarynek, dwie całe jedna czwartą kg bananów, jedną całą cztery piąte kg nektarynek. Kupiła też słodycze za 30 zł : dwie całe jedną drugą kg mieszanki czekoladowej i jedną całą jedną czwartą kg wafli. Mieszankę czekoladową rozsypała po równo do 5 miseczek.
1. Ile było mieszanki czekoladowej w jednej miseczce ?
2. Ile razy więcej podano na przyjęciu mandarynek niż bananów ?
3. Ile kg owoców przygotowała Basia dla swoich gości ?
4. O ile kg więcej bananów niż nektarynek podała Basia ?

2

Odpowiedzi

2010-01-16T15:50:11+01:00
1.jedna druga
2.dwa razy więcej niz banabów
3.8 całych i jedenascie dwudziestych
4.o dziewięć dwudziestych
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T16:00:32+01:00
1) 1/2: 5= 1/10 kg
2) 4 1/2: 2 1/4= 2
3) 4 1/2 + 2 1/4 + 1 4/5=8 11/20 kg
4) 4 1/2 - 1 4/5= 2 7/10
31 4 31