Z mąki, cukru i 3 jajek zagnieciono ciasto. masa maki była 1,5 raza większa od masy cukru, a każde jajko ważyło 6 dag. jeśli do zrobienia ciasta wzięło c dag cukru , to masa(w dekagramach) wszystkich użytych produktów wynosi :
a)7,5c
b)c+7,5
c) 1,5c+6
d)2,5c+18

2

Odpowiedzi

2010-01-16T16:07:08+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T16:26:50+01:00
C-masa cukru
1,5c-masa mąki
6[dag]*3=18[dag]-masa jajek

c+1,5c+18=2c+18

Prawidlowa jest odpowiedz d ;))
1 5 1