Na I roku studiów na wydziale zarządzania stosunek liczby kobiet do liczby mężczyzn był równy 4:5.Po przyjęciu 6 studentów i 8 studentek stosunek liczby kobiet do liczby mężczyzn był równy 5:6.Ile jest studentek i studentów obecnie?
daje 60 pkt

2

Odpowiedzi

2010-01-16T16:18:28+01:00
MOJE ROZWIAZANIE JEST POPRAWNE
x- studenci
y- studentki
y/x=4/5
4x=5y

po przyjeciu
y+8/x+6=5/6
6y+48=5x+30

mamy dwa równania
4x=5y x=5/4 *y
6y+48=5x+30
6y+48=25/4 *y+ 30
24y+192=25y+120
y=72
x=90
Jesli pomogłem prosze o naj :D Milego wieczoru
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T16:26:03+01:00
Y-student
x-studentka
4/5=x/y
x=(4/5)y

(x+8)/(y+6)=5/6
6x+48=5y+30
podstawiamy x
(24/5)y+48=5y+30
18=(1/5)y
90=y

x=(4*90)/5
x=72

72/90=4/5
80/96=5/6