Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T19:53:53+01:00
0,3*30 = 10 [g] - Al w stopie

30 - 10 = 20 [g] - Mg w stopie

6HCl + 2Al -> 2AlCl3 + 3H2

109,5g - 54g
xg - 10g

x = 10*109,5/54 = 20,28 [g] - tyle czystego HCl potrzeba do rozpuszczenia 10g Al

2HCl + Mg -> MgCl2 + 2H2

73g - 24g
xg - 20g

x = 20*73/24 = 60,8 [g] - tyle czystego HCl potrzeba by rozpuscic 20g Mg

20,28 + 60,8 = 81,8[g] Tyle trzeba czystego HCl żeby rozpuscic cały ten stop...

81,8 - 10%
x - 100%

x = 818g

V = m/d = 818/1,05 = 780 [cm^3] - odpowiedź
6 2 6
2010-01-17T22:22:28+01:00
0,3 * 30 = 10 g
30 - 10 = 20 g
6 HCl + 2 Al --> 2 AlCl 3 + 3 H 2
109,5g - 54g
x g - 10 g
x = 10 * 109,5 : 54 = 20,28 g
2 HCl + Mg --> MgCl 2 + 2 H 2
73 g - 24 g
x g - 20 g
x = 20 * 73 : 24 = 60,8 g
20,28 + 60,8 = 81,8 g
81,8 - 10%
x - 100%
x = 818 g
V = m : d = 818 : 1,05 = 780 cm³
6 2 6