W teatrze jest 300 miejsc. Bilety na niektóre miejsca mogą kosztować 25zł, a na pozostałe 15zł. Dyrektor chce, aby przy pełnej sali wpływy z biletów wyniosły 5000zł. Na ile miejsc trzeba sprzedać droższe bilety?- Odliczenia nie tylko odpowiedź bo nie uznam

3

Odpowiedzi

2010-01-16T16:32:36+01:00
300=x+y x=300-y
25x+15y=5000 calosc przez 5
5x+3y=1000
1500-5y+3y=1000
-2y=-500
y=250
czyli
x=300-250=50
1250+3750=5000

trzeba sprzedac 50 drozszych i 250 tanszych biletow
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T16:32:56+01:00
X ilość droższych biletów
300-x ilość tańszych biletów

25x+15(300-x)=5000
25x+4500-15x=5000
10x=500
x=50

Trzeba sprzedać 50 droższych biletów
  • fibi
  • Rozwiązujący
2010-01-16T20:45:15+01:00
X - cena biletów po 25 zł
y - cena biletów po 15 zł
300 - liczba miejsc
5000 zł - kwota przy pełnej sali

x + y = 300 /×( - 15 )
25x + 15y = 5000

-15x - 15 y = 4500
25x + 15 y = 5000

10 x = 500 / ÷ 10

x = 50

50 + y =300
y = 300 - 50
y = 250

x = 50
y = 250

odp ; 50 biletów po 25 zł i 250 po 15 zł