Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T17:00:40+01:00
- brak pełnych praw politycznych,
- całkowita kontrola państwa nad obywatelem,
- istnienie tylko 1 legalnej partii politycznej,
- zastraszanie i zabijanie osób nieprzychylnych władzy,
- niechęć wobec religii,
- cenzura
Proszę o naj :*
1 5 1
2010-01-16T17:02:48+01:00
1.Władza "silnej ręki", <--jednego człowieka
2.Kontrola życia obywateli.
3.Kierowanie srodkami masowego przekazu(radio)
4.Zakaz bytu innych partii politycznych
5.Walka z Kościołem
1 3 1
2010-01-16T21:26:00+01:00
W państwie totalitarnym interes państwa dominuje nad interesem jednostki,a władza skupiona jest w rękach jednej partii(system monopartyjny).Wszelka opozycja jest bezwzględnie zwalczana(obozy koncentracyjne,morderstwa itp.)Prawo zastąpione jest przez policyjny terror,a zastraszanie obywateli ma ułatwić władzy przejęcie nad nimi całkowitej kontroli.Nawet kultura i nauka służą jako tuba propagandowa uzasadniająca postępowanie władzy.Państwo totalitarne stanowi tez stałe zagrożenie dla innych państw,gdyż ciągle dąży do rozszerzenia swojej strefy wpływów.Przykładem państw totalitarnych są III Rzesza i ZSRR(zwłaszcza w okresie stalinowskim).
1 3 1