Odpowiedzi

2010-01-16T16:44:19+01:00
Ek=mv^2/2 energia kinetyczna liczymy np m
EK=mV^2/2 /*2
2Ek=mv^2 /V^2
m=2Ek/V^2

T=2 π/w okres policzmy prędkosć kątowa
T=2π/w /*w
T*w=2π / T
w=2π/w


f=1/T policzmy okres
f=1/T /*T
f*T=1 /f
T=1/f

s=t*(Vk-Vp)*1/2
policzmy prędkosć końcową Vk
s=t*(Vk-Vp)*1/2 /*2
2s=t*(Vk-Vp) / t
2s/t=Vk-Vp
2s/t + Vp=Vk właczmy Vp do licznka
(2s+Vp*t)/ t=Vk
mam nadzieję że tyle wystarczy
zasada jest prosta trzeba mnozyc lub dzielić przez licznik lub mianownik :)
Powodzenia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T16:54:00+01:00
1. v=s/t
t=?
v=s/t //:s
t=s/v

2. p=m*v
m=?
p=m*v //:v
m=p/v

3. F=m*a
a=?
F=m*a //:m
a= F/a

4. f=1/T
T=?
f=1/T //:1
T=1/f

5. a=v/t
v=?
a=v/t //:t
v=a/t

6. W=F*s
F=?
W=F*s //:s
F=W/s

7. P=W/t
t=?
P=W/t //:W
t= P/W

8. c=ad/y
d=?
c=ad/y // :a //*y
d=a/cy

9. i= v*s
s=?
i= v*s //:v
s= i/v

10. a=b/c
c=?
a=b/c //:b
c=a/c