Zad. 1
Kierowca samochodu osobowego zatankował 27 litrów paliwa, co
stanowiło 3/5 pojemności zbiornika. Oblicz pojemność zbiornika w
tym samochodzie. Ile musiałby zapłacić za cały zbiornik paliwa, jeżeli cena paliwa wynosi 4 3/10 złotego?

Zad. 2
Oblicz X:
a) 12 1/2 * x = 32 1/2
b) x * 2 6/11 = 2 4/5
c) x : 2 1/10 = 2 1/12
d)10 4/5 : x = 2 2/5
To na jutro i bardzo proszę żeby ktos postarał się to rozwiązać. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T16:40:57+02:00
Tylko pierwsze umiem, bo w 2 za bardzo nie wiem o co kaman...

1.
27 litrów = 3/5
9 litrów = 1/5
45 litrów = 1 cała

45litrów*4,30zł=193,50zł

Odp. Za cały zbiornik paliwa musiałby zaplacić 193zł i 50 gr.
2 5 2
2009-09-30T18:46:43+02:00
27=0.6
x=1

x=27/0,6
x=45

45*4,3=193,5zł

Zad. 2

a) 12 1/2 * x = 32 1/2
X=2,6
b) x * 2 6/11 = 2 4/5
X=1,1
c) x : 2 1/10 = 2 1/12
X=4,375
d)10 4/5 : x = 2 2/5
x=25,92