Odpowiedzi

2010-01-16T16:54:59+01:00
X^2 - 6x=16 /-16

x^2 -6x -16=0

z tego delte liczysz, czyli

delta= 36 +64
pierwiastek z delty = 10


x1= 6 - 10/2 = -2
x2= 6+10/2=8
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T16:58:34+01:00
MASZ RÓWNANIE KWADRATOWE wiec doprowadzasz do postaci takiej:

x^2-6x-16=0
a=1
b=-6
c=-16

teraz liczysz delte
delta=b^2-4ac= 36-(-64)=36+64=100
teraz liczysz pierwaistek z delty i jest to 10

X1=(-b)-pierwiastek z delty/2a=(6-10)/2=-2
x2=(-b)+pierwiastk z delty/2a=(6+10)/2=8
1 5 1
2010-01-16T17:02:14+01:00
X²-6x=16
1. najpierw przenosimy wszystko na jedną stronę czyli
x²-6x-16=0
2. a teraz możemy już obliczyć deltę
Δ=b²-4*a*c
3. podstawiamy do wzoru
Δ=36+64
Δ=100
4.wyznaczamy √zΔ czyli
√Δ=10
5 obliczamy x1 i x2
x1=(6-10)/2=-2
x2=(6+10)/2=8