Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T17:34:36+01:00
X+ 2cm= 12 cm do kw
x-2cm= 12 cm do kw

2xcm= 12 cm do kw
x = 6 cm
a wiec
a =6-2= 4cm
b=6+2= 8 cm
9 1 9
2010-01-16T17:35:22+01:00
X-długość boku kwadratu

x-2 i x+2 to długości bokó prostokąta
P=(x-2)(x+2)
12=(x-2)(x+2)
12=x²-4 //-12
x²-16=0
Δ=64
√Δ=8
x₁=-8/2=-4 odpada (długość boku nie może być ujemna)
x₂=8/2=4

x-2=4-2=2
x+2=4+2=6
Odp:Długości boków prostokąta to 2cm i 6cm