Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T17:42:07+01:00
Dane:
R₁ = 3Ω
R₂ = 3Ω
R₃ = 3Ω
Rozw.:
Należy dwa z nich połączyć szeregowo a trzeci do nich równolegle
czyli
opór dwóch połączonych szeregowo
R₁,₂ = R₁ + R₂ = 3Ω +3Ω = 6Ω
wtedy opór zastępczy całkowity
1/R = 1/R₁,₂ + 1/R₃
1/R = 1/ 6Ω + 1/3Ω
1/R = 1/ 6Ω + 2/6Ω
1/R = 3/6Ω
R = 2Ω
3 5 3
2010-01-16T17:44:04+01:00
Trzeba połączyć dwa oporniki szeregowo i jeden do nich równolegle

------o--R1-------R2---o----
-o------R3----------o---
o - punkty połączenia
oporność zastępcza połączenia szeregowego = R1 + R2 = 6Ω
oporność zastępcza całości obwodu = 6 razy 3 dzieloene przez 6+3 = 18/9 = 2Ω
1 5 1