Wynagrodzenie pana maćka za wyonanie projektu wynosiło 850zł ,a pana bartka -950zł.przy wypłaće firma potrąciła im po20%podatku.
a)ile procent podatku potronciła kazdemu z nich?
b)ile złotych otrzymał przy wypłacie każdy z nich?

3

Odpowiedzi

2010-01-16T17:49:25+01:00
1. Po 20%
2. pan maciek =850 - 850*20%=850-170= 670
pan bartek= 950-950*20%=760
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T17:51:06+01:00
Pan Maciek: 850zł

20%*850=0,20*850=170

850-170=680

Pan Bartek: 950zł

20%*950=0,20*950=190

950-190=760

Panu Maciku potrącili 170zł a dostał 680zł a panu Bartkowi potrącili 190zł a dostał 780zł.
2010-01-16T17:54:14+01:00
Potrącają 20% czyli 0,2
a)
Pan Maciek 850*0,2=170
Pan Bartek 950*0,2=190

b)
100%- 20% = 80%
80% czyli wyplata jaką otrzymają po odliczeniu podatku

80% czyli 0,8
Pan Maciek - 850 *0,8=680
Pan Bartek 950*0,8= 760