Odpowiedzi

2010-01-16T17:57:30+01:00
Hah;p miałem to zadanie na klasówce z majcy;]

6/100 * 4000=240g
240g- sól 4000-240=3760
3760g-woda

3760g-1760g=2000g <--- ilość wody jaka pozostała
240g+260g=500g <---- ilość soli jaka zostaje

500+2000=2500g <--- masa mieszanki

2500-----100%
500 -------x%
500/2500 * 100%=500/25 % = 20%
Odp. Stężenie otrzymanej solanki wynosi 20%
21 2 21
Najlepsza Odpowiedź!
  • Sunn
  • Rozwiązujący
2010-01-16T17:58:35+01:00
1760g=1,76 kg
260g=0,26kg

ms/4*100=6
100ms=24
ms=0,24 kg -masa soli w poczatkowym roztworze

4-1,76=2,24
2,24+0,26=2,5 -masa powstalego roztworu

0,24+0,26=0,5 -masa soli w powstalym roztworze

0,5/2,5*100%=20% -stezenie powstalej solanki
35 1 35