Cześć .
PROSTĘ .
zadanie na poziomie 6 klasy :
Pierwsze dwa załaczniki to zaadanie 1 .
1 . Każdą z brył przedstawionych poniżej ułożono z jedankowych sześcianów o krawędzi dł .1cm podaj obj. tych brył.

a drugię : dokończ rysnukni dwóch siatek graniastosłupów prostych .
zadaniie prostę jest .
pozdr . a i daje najlępsząa.
i dużo punktów .:D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T18:16:39+01:00
Zad. 1
1 sześcian 1cm x 1cm x 1 cm = 1 cm³

I bryła - podstawa 2 x 3 = 6 6x 1 cm³ = 6 cm ³
2 warstwa - 4 x 1 cm³ = 4 cm ³
3 warstwa - 2 x 1cm³

I bryła - 6 cm³ + 4cm³ + 2 cm³ = 12cm³

II bryła
podstawa - 3 x 3 = 9 9 x 1cm³ = 9 cm ³
2 i 3 warstwa = 2 x 1 cm³ = 2 cm³

II bryła - 9 cm³ + 2 cm³ = 11 cm³



III bryła
podstawa - 8 x 1 cm³ = 8cm³
2 i 3 warstwa - 6 x 1 cm³ = 6cm³

III bryła - 8cm³ + 6 cm³ = 14 cm³




27 3 27
2010-01-16T19:14:23+01:00
Objętość jednego sześcianiku - 1cm3
załącznik 1
rysunek 1 od lewej
12 x 1cm3 = 12cm2
rysunek 2 od lewej
11 x 1cm3 = 11cm3
rysunek 3
14 x 1 cm3 = 14cm3
załącnik 2
rysuunek 1 od lewej
11 x 1cm3 = 11 cm3
rysunek 2
14 x 1cm3 = 14cm3

zadanie drugie nie chce mi sie do załącznika załadować. Jak chcesz rysunek moge ci przesłać emailem
11 3 11
2010-01-16T19:16:56+01:00
Najpierw objętość pojedynczego sześcianu:
V = 1 cm * 1 cm * 1 cm = 1 cm³

V₁ = 2*3*1 cm³ + 2*2*1 cm³ + 2*1*1 cm³ = 12 cm³
V₂ = 3*3*1 cm³ + 2*1*1 cm³ = 11 cm³
V₃ = 3*3*1 cm³ + 3*1*1 cm³ + 2*1*1 cm³ = 14 cm³


w razie problemów z tym zadaniem pisz na pw
23 4 23