Odpowiedzi

2010-01-16T20:58:33+01:00
Pismo święte to księga w której zawarte jest słowo Boże.
Pan Bóg w ten sposób przemawia do nas i uczy nas wielu mądrych rozwiązań, które z pewnością poprowadzą nas tą dobrą drogą życia ziemskiego.
Znajdziemy tam wiele różnych pouczających przypowieści, którymi posługiwał się Jezus Chrystus przemawiając do swoich apostołów i ludu.
Biblię możemy nazwać księgą nad księgami.
To z pewnością najlepsze źródło, zawierające wskazówki i rady, które doprowadzą nas jedynie do tego co dobre.
się z niej dowiedzieć jak wyglądało życie Jezusa Chrystusa, jego matki Maryi, Józefa, Proroków, Apostołów itd.
Dowiadujemy się również jak został stworzony świat. Bóg stwarzał go 6 dni, a 7 dnia odpoczął.
Świadczy o tym, że i my 7 dzień tygodnia mamy poświęcić modlitwie, udziale w nabożeństwie odprawianym w kościele i naszym bliskim.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T22:04:31+01:00
Słowo... Panie, jak ja je odbieram? Panie, czy uważnie słucham tego co do mnie mówisz?

Do pisania tego rozważania, siadam już kolejny raz... może teraz napiszę, jest jeszcze prawie noc... chcę to napisać, ktoś czeka na to... A ja? Ja... kolejny raz rozmawiam z Tobą Boże... Boże, gdy pisałam swą książkę, miałam w dalszej części napisać moją, mej rodziny Księgę Życia, to ta Księga którą cytuje swym dzieciom, tak ją nazwali, bo mówię im o prawdziwej miłości, szacunku, zaufaniu... o wychowaniu. Ale postanowiłam o tym nie pisać... wszak każdy z nas ma swą Własną Księgę Życia, me swe... Życie. To ono zapisuje karty naszej Księgi, to nasze życie uczy nas najlepiej. Dlatego zapisywanie kolejnych kart zostawiłam dla tych co zetkną się z moja książką, niech w swych sercach piszą kolejne części książki, ale już swej własnej...

Księga Życia... Boże to też i Ty. To w Niej odnajduję swoje życie, to Ona pokazuje mi jak mam iść aby dojść do Ciebie, pokazuje mi Wielką i Czystą Miłość... Boże, ilekroć otwieram Twoją Księgę to tam spotykam Ciebie, każde słowo jest przepojone Twą obecnością, to jakby dialog Twój ze mną.

Słowo... wybacz mi Panie, bo nie zawsze to słowo do mnie trafia, przepraszam Cię za to. Czasami jestem kimś z ołówkiem w ręku... próbuję wykreślić to co mi nie odpowiada, to co wymaga ode mnie wiele trudu, tłumacząc to sobie, że nie daję już rady, że Twoje słowa są tak dla mnie trudne, nie do odczytania... boję się Boże podjąć tego trudu... wtedy to uciekam. Ale Ty nie pozostawiasz mnie samej... dajesz mi kolejne Swe słowa "...Oto cię wyryłem na obu mych dłoniach..." ...wracam, nie potrafię odejść, jednak to słowo jest tak mocne, że mnie przyciąga z powrotem. Podejmuję znów swój trud, otwieram Księgę Życia... i jestem. Wracam, siadam i ...piszę, staram się odnaleźć w Twych słowach dla mnie coś cennego, moje chwile. Więc siadam i piszę. Nie zawsze są to chwile radosne, czasami trzeba się upokorzyć, napisać coś bardzo osobistego, coś co było mym grzechem, coś co Cię skrzywdziło, ale Boże tylko tak mogę wiedzieć, doświadczyć tego co do mnie mówisz, tylko tak potrafię zrozumieć słowo w mym życiu. Boże, czy ja dobrze czynię? Czy nie popełniam kolejnego błędu? Każdy fragment Ewangelii przedkładam na swe życie, dom, rodzinę, widzę co robiłam źle, co mogę jeszcze uczynić aby wyprostować me ścieżki... ale to wiem od Ciebie, nie sama z siebie, bo ja nie potrafię nic, tylko z Tobą, tylko dzięki Twemu słowu. Boże, pamiętam jedyny cytat najlepiej na pamięć, nie wiedziałam wtedy jeszcze z jakiej księgi pochodzi, ale wyrył mi się on w mym sercu... "Czyż może niewiasta zapomnieć o swym niemowlęciu, ta, która kocha syna swego łona? A nawet, gdyby ona zapomniała, Ja nie zapomnę o tobie" (Iz 49, 15). Te słowa trzymały mnie przy chorobie córki, wtedy jak wszyscy zwątpili, odeszli... ja zatrzymałam nadzieję dzięki tym słowom. Ja przecież nie byłam sama, Ty nie odszedłeś , jak sądzili inni, Ty byłeś, Ty zawsze jesteś, to tylko my odchodzimy... Szukamy namiastki szczęścia, łatwej miłości, złudnej radości, ulotnej nadziei... tylko po to aby jak najmniej ponieść trudu, boimy się obowiązku... szukamy łatwego życia. Ale czy ono jest takie łatwe? Nie! Doświadczyłam i takiego życia... myślałam, że tak będzie dobrze, myliłam się... w tym życiu, nie było żadnych ograniczeń... pełna swoboda, która doprowadza do... zguby, do samego dna. Mówią, że rutyna zabija życie... może, ale brak drogowskazu, znaków zakazu, nakazu na drodze powoduje śmiertelny wypadek... bo wszak nie ma wtedy żadnych ograniczeń, pełna swoboda, luz... droga bez znaków - życie bez słów Ewangelii... to, to samo, to nas zabija... brak słowa, brak Bożego słowa.
wiki6633 Początkujący




Pismo święte to księga w której zawarte jest słowo Boże.
Pan Bóg w ten sposób przemawia do nas i uczy nas wielu mądrych rozwiązań, które z pewnością poprowadzą nas tą dobrą drogą życia ziemskiego.
Znajdziemy tam wiele różnych pouczających przypowieści, którymi posługiwał się Jezus Chrystus przemawiając do swoich apostołów i ludu.
Biblię możemy nazwać księgą nad księgami.
To z pewnością najlepsze źródło, zawierające wskazówki i rady, które doprowadzą nas jedynie do tego co dobre.
się z niej dowiedzieć jak wyglądało życie Jezusa Chrystusa, jego matki Maryi, Józefa, Proroków, Apostołów itd.
Dowiadujemy się również jak został stworzony świat. Bóg stwarzał go 6 dni, a 7 dnia odpoczął.
Świadczy o tym, że i my 7 dzień tygodnia mamy poświęcić modlitwie, udziale w nabożeństwie odprawianym w kościele i naszym bliskim







Troche skromne ale...