Zadanie z tematu Układy równań kl.2
Dziadek Stefan zbierał kiedyś znaczki pocztowe .Dzisiaj znaczki zbiera jego Wnuk Jacek. Gdyby dziadek oddał Jackowi 150 znaczków , to obaj mieliby ich tyle samo. Gdyby zaś oddał Jackowi 3/4 swojej kolekcji, to ostalo mu tyle znaczków , ile Jacek ma Teraz. Ile znaczków ma dziadek Steafan, a ile Jacek
Prosze o odpowiedz z dzialaniami.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T18:44:58+01:00
X-ilość znaczków dziadka
y-ilość znaczków wnuczka
x-150=y+150
x-3/4x=y
x=y+300
1/4x=y
x=y+300
x=4y
x=y+300
y+300=4y
x=y+300
3y=300
x=y+300
y=100
x=400
dziadek ma 400 znaczków a wnuk 100
2010-01-16T18:48:08+01:00
X- znaczki pocztowe dziadka
y-znaczki Jacka

x-150=y+150
x-¾x=y

x-y=300
¼x=y

x-¼x=300
¼x=y

¾x=300 |:¾
¼x=y

x=400
y=100

odp. Dziadek ma 400 znaczków, a jacek 100.