Odpowiedzi

2010-01-16T19:17:46+01:00
Pb=2pi6*10
pb=2pi60
pb=120picm2
r=6cm

pb=2pi10*6
pb=2pi60
pb=120picm2
r=10cm
wzór do obliczeń;
Pbw=2pi r*H
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:24:08+01:00
Prostokąt o wymiarach 6cm, 10cm tworzy powierzchnię boczną walca. Oblicz długość promienia podstawy tego walca. Rozważ dwa przypadki.


Powierzchnia boczna walca po rozwinięciu tworzy prostokat
gdzie jednym z wymiarów jest obwód koła , a drugim wysokość walca
Ponieważ nie jest wiadomo, który wymiar jest który, to trzeba rozważyć 2 przypadki
1 Przypadek gdzie O =6 cm , H = 10 cm
2 Przypadek gdzie O = 10 cm, H = 6 cm


I przypadek
O = 6 cm, H = 10 cm
O= 2* π*r = 6 cm - obwód podstawy (koła)
H = 10 cm - wysokość walca

r = ? - promień podstawy
2* π*r = 6cm /: 2
π*r = 3 cm
r = 3 cm : π
r ≈ 0,988 cm

II przypadek
O = 10 cm, H = 6 cm
r = ? - promień podstawy
O = 2* π*r = 10cm - obwód podstawy ( koła)
2* π*r = 10cm /:2
π*r = 5 cm
r = 5 cm : π
r ≈ 1,59 cm
3 5 3