Zadanie z Układów Rownan kl.2
a)Bartek i tata Bartka mają razem 45 lat. Gdy urodził sie Bartek jego tata miał 25 lat. Ile lat ma Bartek a ile jego tata
b)Rok temu Basia byla 2 razy starsza od Agnieszki. Dziś jest od niej starsza o 5 lat. Ile lat ma Basia a ile Agnieszka?
Prosze o odpowieszi z Działaniami.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:01:25+01:00
A)
x - wiek Bartka
y - wiek taty

x+y=45
y-x=25

y=45-x
45-x-x=25

y=45-x
-2x=-20|:(-2)

y=45-x
x=10

y=45-10
y=35
odp: Bartek ma 10 lat a jego tata 35 lat.

b)
x - wiek Basi
y - wiek Agnieszki

x-1=2(y-1)
x=5+y

x-1=2y-2
x=5+y

5+y-1=2y-2
x=5+y

-y=-6|:(-1)
x=5+y

y=6
x=5+6

y=6
x=11
odp: Basia ma 11 lat a Agnieszka 6 lat




2010-01-16T19:05:20+01:00
A)
wiek taty - x
wiek Bartka - y

x + y = 45
x - y =25

x+y= 45
x= 25 +y

25+y+y =45
2y=20
y=10
x+10=45
x= 45-10
x=35

Tata ma 35 lat a Bartek 10.

B)
wiek Basi - b
wiek Agnieszki - a

2(a-1) = b-1
a+5=b

2(a-1)=a+5-1
2a-2=a+4
2a-a=4+2
a=6

6+5=b
b=11

Agnieszka ma 6 lat a Basia 11