NAjwiększa prędkość w przyrodzie ma światło, które w próżni przebywa w czasie 1 sekundy odległość około 300 000km. w jakim czasie dochodzi światło ze Słońca do Ziemi jezeli odległość między tymi ciałami niebieskimi wynosi około 150mln kilometró? czas podaj w minutach i sekundach.

3

Odpowiedzi

2010-01-16T18:56:43+01:00
1s---------300 000km s-->sekundy
xs---------150 000 000km


x=150 000 000/300 000=1500/3=500s=8minut i 20 sekund
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T18:57:22+01:00
V - prędkość światla = 300000 km/s
s - droga światła = 150 mil km = 150000000 km
t - czas = s/v = 150000000/300000 = 500 s
500 s/60 s = 8 min 20 s
światło ze Słonca do Ziemi dochodzi w czasie 8 min 20 s
2010-01-16T18:57:35+01:00
150 000 000 : 300 000 = 1 500:3=500 s
500:60=50:6= 8 1/3 = 8 min. 20 sek.

Odp.: 500s, 8 min. 20 sek.