Rodzice z okazji dna dziecka wykupili swoim córom:Ani i Eli wycieczkę do Zakopanego.Podróż pociągiem w obie strony kosztowała osobę a zł, a koszt ogólny wycieczki,bez podróży ,był dwa razy większy od podróży. Ile pieniędzy wydali rodzice na wycieczkę?

2

Odpowiedzi

2010-01-16T18:56:17+01:00
Podóż dla dwóch osób 2a
koszt ogólny , bez podróży 2 razy większy od podróży czyli 2*2a=4a

koszt całej wycieczki :
2a+4a=6a
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:40:24+01:00
a- koszt podróży w obie strony
2a- koszt ogólny wycieczki, bez podróży

2 a +a = 3a

Dziewczynki były dwie, więc 3a*2 = 6a

(Brakuje mi w tym zadaniu danych, ale to może tylko o to chodzi, żeby obliczyć to w postaci niewiadomych)
1 5 1