Odpowiedzi

2010-01-16T19:04:27+01:00
X-wiek Ani obecnie
2(x-5)=x+5
2x-10=x+5
2x-x=5+10
x=15
Ania ma 15 lat
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:06:52+01:00
X - obecny wiek Ani
x-5 - wiek ani 5 lat temu
x+5 - wiek Ani za 5 lat

2(x-5)=x+5
2x-10=x+5
2x-x=5+10
x=15
odp: Ania ma 15 lat.
2010-01-16T19:09:49+01:00
5+5=10
"Pięc lat temu Ania miała o 10 mniej lat niż będzie miała za 5 lat."
Pięć lat temu miała 10 lat, bo to są równe połowy.
10+5=15
Odp.: ania ma 15 lat