Pole powierzchni szescianu jest rowne 294cm², Jego objetość wynosi:
A. 49cm³ B. 216cm³ C. 343cm³ D. 294cm³

PROSZĘ O ROZWIĄZANIE KROK PO KROKU. Nie chce tylko odpowiedzi literki.. odpowiedzi nei zgodne bede raportowac do admina.

pozdrawiam i z gory dziekuje.

3

Odpowiedzi

2010-01-16T19:21:03+01:00
Pc=294cm kwadratowych

P=a kwadrat(a*a)
Pc=6*a*a
294=6*a*a /6
49=a kwadrat
a= pierwiastek z 49
a=7cm

V=a*a*a
V=7*7*7
V=343cm sześciennych

Odp.:C
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:21:17+01:00
V sześcianu= a*a*a, gdzie a- krawędź

V=a³

Pp= 6*(a*a)
Pp=6*a², gdyż sześcian ma 6 ścian o równych polach powierchni
teraz:

6a²=294 cm² <dzielimy przez 6
a²=49 cm² <pierwiastkujemy
a=7 cm

mamy wyznaczoną krawędź, więc łatwo obliczymy Objętość
V=a*a*a=a³
V=7cm*7cm*7cm=343 cm³ !!!
1 5 1
2010-01-16T19:22:55+01:00
Sześcian to figura składająca się z 6 jednakowych kwadratów więc pole jednej ściany = 294 : 6 = 49
bok tego kwadratu czyli a jest równy = 7cm bo 7 x 7 = 49
objętość = a x a x a
objętość = 7 x 7 x 7 = 343cm3
C.
1 5 1