Podczas trzydniowego rajdu rowerowego uczniowie przejechali 65 km.Drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trase niż pierwszego dnia , a trzeciego o 5 km wiecej niż pierwszego dnia.Ile kilometrów przebyli każdego dnia ? Zapisz wszystkie obliczenia dokładnie.

Prosze was pomóżcie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:21:57+01:00
Droga- 65 km
1 dzień- x
2dzień - 2x
3dzień- x+ 5

65= x+2x+x+5 / -5
60=4x /4
x=15km


1 dzień- 15km
2dzień - 2razy15=30km
3dzień-15+5=20km

Odp. pierwszygo dnia przebyto 15km, drugiego 30 km a trzeciego 20km.
12 3 12
2010-01-16T19:26:39+01:00
I dzień uczniowie przejechali - x km
II dzień - 2x wiecej niz I dnia czyli 2x km
III dzień o 5 km wiecej niż I dnia - x+5 km

Dodajemy ilość kilometrów przejechaną każdego dnia : x, 2x , x+5

x + 2x + (x+5)= 65
4x +5 =65
4x= 65-5
4x= 60
x=15

2x= 15*2= 30

x+5= 15+5= 20

Odpowiedz:
I dzień - 15km
II dzień - 30km
III dzień - 20 km
5 4 5