Odpowiedzi

2010-01-16T19:23:48+01:00
Epifit - porośle
liaha ( tu chyba miała być LIANA ) - pnącza o zdrewniałych łodygach
deszcze zenitalne - to krótkie , ciepłe , obfite opady deszczu występujące w lasach równikowych
kotlina - rozległa , niezbyt mocno wydłużona , wklęsła forma terenu
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:29:05+01:00
Epifit-roślina, która jako podłoże wykorzystuje inną roślinę(np. korę drzewa) przykładem takiej rośliny jest storczyk

liana( mam nadzieje ze o to kaman)- roślina pnąca o zdrewniałych trwałych łodygach, wspinające się po podporach żywych(drzewa) lub martwych(skały).występują głównie w wilgotnych lasach równikowych. charakteryzują się szybkim wzrostem, mają specyficzną budowę anatomiczną.

deszcz zenitalny -deszcz padający w strefie międzyzwrotnikowej, gdy Słońce stoi w zenicie

kotlina- forma terenu zwykle o owalnym kształcie, otoczona wyżej położonymi wzniesieniami.
12 3 12
2010-01-16T19:29:07+01:00
Epifit - organizmy żyjące na drzewach, nie będące ich pasożytami.
Liana (też podejrzewam, że miała być liana, a nie liaha ;)) - pnącza o zdrewniałych łodygach.
Deszcz zenitalny - intensywny deszcz występujący w strefie międzyzwrotnikowej.
Kotlina - forma terenu otoczona wyżej położonymi wzniesieniami.

Mam nadzieję, że pomogłam. ; )
8 3 8