Kubuś puchatek mierzył krokami wymiary grządek naszych przyjaciół.Miały one kształt prostokątów. Kubuś pamiętał,że obchodząc dookoła grządkę prosiaczka naliczył66 kroków. jeden bok był 2razy dłuższy niż drugi. ile kroków miał każdy bok grządki prosiaczka?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:37:57+01:00
1 bok grządki - x kroków
2 bok grządki - 2 razy dłuższy czyli 2x kroków

x kroków + 2x kroków= 66 kroków
3x kroków = 66 kroków
x=22

2x= 44

jeden bok grządki prosiaczka ma 22 kroków a drugi 44 .
4 3 4
2010-01-16T19:42:20+01:00
66=Ob.
x=1bok
2x=2bok
2*(2x+x)=ob.
66=ob
2*(2x+x)=ob.
6x=66/:6
x=11


Odp; Jeden bok ma 11, a drugi 22
2010-01-16T19:44:35+01:00
Kubuś puchatek mierzył krokami wymiary grządek naszych przyjaciół.Miały one kształt prostokątów. Kubuś pamiętał,że obchodząc dookoła grządkę prosiaczka naliczył66 kroków. jeden bok był 2razy dłuższy niż drugi. ile kroków miał każdy bok grządki prosiaczka?
x- długość jednego boku
y-drugiego
Obwód prostokąta Ob=2a+2b
2x+2y=166
x=2y

2*2y+2y=166
x=2y
4y+2y=166
x=2y
6y=166 /:6
y=27 i 4/6=27 i 2/3
x=2*27 i 2/3=54 i 4/3=55 i 1/3
Odp: Dwa boki miały po 27 i 2/3, a następne dwa po 55 i 1/3
1 1 1