Drabinę o długości 8m oparto o ścianę domu. W jakiej odległości od ściany należy ustawić dolny koniec aby górny opierał się na wysokości 4 m. od podłoża.


Napisz równanie prostej o współczynniku kierunkowym a=⅓ przechodzącej przez punkt P ( 1;1)

Proszę o rozwiązanie jak najszybciej!.xPP

2

Odpowiedzi

2010-01-16T19:39:10+01:00
4do kwadratu + x do kwadratu=8do kwadratu
16+xdo kwadratu=64
xdo kwadratu=64-16=48
x= pierwiastek z 48

y=1/3x+b
1=1/3 * 1 +b
1=1/3+b
1-1/3=b
2/3=b

y=1/3x+2/3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:41:57+01:00
Wiem tylko jak zrobić to pierwsze
8 kwadrat=4 kwadrat +x kwadrat
x kwadrat=8 kwadrat-4 kwadrat
x kwadrat=64-16
x kwadrat=48
x=4 pierwiastków z 3