Hurtownia odżieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13 500 . Płaszcz był o 180 zł drozszy niż kurtka. Olicz cenę zakupu przez hrtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia.

Prosze ..

2

Odpowiedzi

2010-01-16T19:35:39+01:00
X - cena kurtki
x + 180 - cena płaszcza

x+ x+ 180 = 13500
2x + 180 = 13500 / - 180
2x = 13320 / :2

x = 6660
x+180 = 6840

Odp. Kurtka kosztowała 6660 zł, a płaszcz 6840 zł.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T19:36:07+01:00
Hurtownia odżieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13 500 . Płaszcz był o 180 zł drozszy niż kurtka. Olicz cenę zakupu przez hrtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia.

x-cena płaszcza
y-cena kurtki

12x+15y=13500
x=y+180 |*15

12x+15y=13500
15x-15y=2700
-----------------
27x=16200
x=600 zł
y=420 zł