1. Około jedna dziesiąta powierzchni lądów na ziemi jest na stałe pokryta lodem. Lodem pokryte jest 15 000 000 km² lądów. Jaka jest powierzchnia lądów .? Zapisz tę liczbę słownie.

2. Oblicz pamiętając o kolejności wykonywania działań :
a ) 54 : ( 4 całe jedna druga razy jedna cała jedna druga ) - dwie całe siedem ósmych.
b ) ( 8 całych - 1 cała trzy siódme razy 4 całe dwie trzecie ) : jedną całą jedną szóstą.

Proszę o odp. z obliczeniami ; )
Inne nie będą uwzględniane ; DD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T20:21:50+01:00
1.
15 000 000 km² × 10 = 150 000 000 km²
sto pięćdziesiąt milionow kilometrow kwadratowych
2.
a) 54:(4½ × 1½)-2⅞=54:((dziewięć drugich) ×(trzy drugie))- 2⅞=54:(osiemnaście czwartych)- 2⅞=54:4½-2⅞=54:(dziewięć drugich)-2⅞= 54×(dwie dziewiąte)-2⅞=6-2⅞= 3⅛
2010-01-16T22:52:16+01:00
Zadanie drugie:
pięćdziesiąt cztery:(cztery i jedna druga razy jeden i jedna druga)-dwa i siedem ósmych=pięćdziesiąt cztery:(siedem drugich razy trzy drugie)-dwie całe i siedem ósmych=pięćdziesiąt cztery:(dwadzieścia jeden drugich)-dwie całe i siedem ósmych=pięćdziesiąt cztery razy dwie dwudzieste pierwsze minus dwie całe i siedem ósmych=sto osiem dwudziestych pierwszych minus dwie całe i siedem ósmych=osiemset sześćdziesiąt cztery sto sześćdziesiąte ósme minus dwadzieścia osiem sto szećdziesiątych ósmych= osiemset trzydzieści sześć sto sześćdziesiątych ósmych = cztery całe i sto sześćdziesiąt cztery sto sześćdziesiąte ósme