Działka pana Żwirskiego ma kształt prostokąta o bokach 100 m i 78 m. Przygotowując glebę pod posadzenie drzewek, pan Żwirski musi wysiać 350 g nawozów na każde 10 m kwadratowych powierzchni działki. Ile kilogramów nawozów potrzebuje pan Żwirski?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T20:19:22+01:00
10 m² = 350 g
Pole działki: 100 m × 78 m = 7800 m²

10 m ² - 350 g
7800 m² - x

x = (7800 × 350):10
x = 273000 g -> 273 kg
2010-01-16T20:20:12+01:00
100*78= 7800cm2
7800:10=780cm2
780*350g=273000g
273000g=273kg
Odp Potrzebuje 273kg nawozu.

* mnożenie
2010-01-16T20:22:39+01:00
Najpierw trzeba obliczyć pole prostokąta:
Pole = 100*78 = 7800m

7800: 10 = 780 - paczek nawozu

780*350 = 273000 gram


1kg= 1000g

273000: 1000 = 273 kg

Odp.: Pan Żwirski potrzebuje 273 kg nawozu.

1 5 1