Prosze o rozwiązanie..
zad 1.wykonaj działania i przeprowadz redukcję wyrazów podobnych:
a) 8+3(5-x²)(x²-5)-(x²-8)²+(4x²+2x-1)(x²-1)+2x
b) (x+1)³-(2x-3)²-(x+3)²+2(x-2)(x+2)
c) (2x-1)³-(x+1)³+(x+2)³-(x+2)(x²-2x+4)
d) (3x-1)³-3(x+1)(x²-x+1)+2(x-2)³

Zad 2.Wykonaj działania stosując wzory skróconego mnożenia:
a) (a+1)³
b) (b-2)³
c) (2a+3)³
d) (3a-1)³

2

Odpowiedzi

2010-01-16T20:45:41+01:00
Zad1
a )=8+15-3x²+x²-5-x²+8²+4x²+2x-1+2x+81+x²+4x
b)=x³+1-2x²+3²-x²-3²+2x-4*x+2=x³+3-3x²-2x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T20:56:38+01:00
A)8+3(5-x²)(x²-5)-(x²-8)+(4x²+2x-1)(x²-1)+2x
8+3(5x²-x⁴+5x²-25)-x²+8+4x⁴-4x²+2x³-2x-x²+1+2x
8+15x²-3x⁴+15x²-75-6x²+9+4x⁴+2x³+2x
58+2x+24x²+2x³+x⁴





zad.2
(a+1)³=a³+3a²+3a+1

na podstawie tego zrób kolejne przykłady