Odpowiedzi

2010-01-16T20:44:59+01:00
Do odmrożenia dochodzi podczas zetknięcia wrażliwej części ciała z dość niską temperaturą. Takimi częściami ciała są: dłonie, stopy, uszy, nos. Aby zapobiec odmrożeniom należy chronić miejsca wrażliwe przed mrozem. Gdy już niestety dojdzie do odmrożenia należy to miejsce podsunąć pod strumień zimnej wody i chwilę trzymać, po czym udać się do lekarza jeśli będzie taka potrzeba. Najczęściej stopnie odmrożeń są małe i wystarczy tylko wcieranie odpowiedniej maści i unikanie zetknięcia miejsca wrażliwego z niską temperaturą.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T20:53:48+01:00
Odmrożenia czyli uszkodzenie tkanki wywołane zbyt niską temperaturą.Takie uszkodzenia powodują powstawanie ran,które goją się znacznie dłużej niż oparzeniowe.Przy odmrożeniu powinno sie przede wszytskim ogrzać ciało poszkodowanego.W tym celu należy przykryć go kocem i zaopatrzyć w gorące napoje.Nie wolno podawać alkoholu ponieważ rozszerza on naczynia krwionośne przez co organizm niepotrzebnie oddaje ciepło.Odmrożone ręce czy nogi należy włożyć do letniej wody i bardzo powoli podnosić jej temperature.Przy wyższym odmrożeniu II i III stopien zgłosić sie do lekarza.
Odmrożenie I stopnia : uczucie zdrętwienia,zaczerwienienie,ból i pieczenie skóry.
Odmrożenie II stopien: silny ból,sinoczerwony kolor skóry,duży obrzęk,pęcherze wypełnione płynem,zniszczenie części naskórka.
Odmrożenie III stopien: skóra jest niebieskoczarna,nieodwracalne uszkodzenia skóry oraz tkanek położonych głębiej.
2 5 2