W USA boisko do koszykówki ma wymiary 16 2/3 jarda x 31 1/3 jarda. W Europie koszykarze grają na boisku o wymiarach 15 m x 26m. Czy boiska te są prostokątami podobnymi?

Ps. nie trzeba zamieniać na jardy tak mi mówila pani z matematyki.
Prosze o rozwiązanie :)
z góry dziekuje, wybieram naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T09:58:36+01:00
Wystarczy sprawdzić, czy iloraz wymiarów każdego z boisk jest taki sam w obu przypadkach.

Dla boiska w USA mamy:
(31 i 1/3) / (16 i 2/3) =
= (93 / 3) / (50 / 3) = 93 / 50 = 279 / 150

Dla boiska w Europie mamy:
26 / 15 = 260 / 150

279 / 150 ≠ 260 / 150
zatem boiska nie są podobne!
44 4 44
2010-01-17T12:46:19+01:00
USA:
31 1/3: 16 2/3 = (93:3):(50:3)=(93:50)=279:150
Europa:
26:15 = 260:150
PODSUMOWUJĄC:
279:150 ≠ 260:150
Boiska nie są podobne!!
90 4 90